Kerstballenactie
Bespaar tot €4.000!
Vraag brochure aan Telefoon +31 786 198 177
  • Assortiment
    PRODUCTEN
    Icon Kozijnen
    • Kunststof
    • Aluminium
    Icon Deuren
    • Voordeuren
    • Achterdeuren
    • Openslaande deuren
    Icon Gevelbekleding
    Icon Schuifpuien
    • Kunststof
    Icon Vouwwanden
    Icon Raamdecoratie
    • Horren
    • PreciesPas systemen
    Icon Dakkapellen
    Icon Zonwering
    • Rolluiken
    • Screens
    • Knikarmschermen
    • Uitvalschermen
    Icon Dakraam
    MERKEN
    Icon Kozijnen
    • Deceuninck
    • Kömmerling
    • Schüco
    • Aliplast
    Icon Dakkapellen
    • Jordens
    • Solar
    Icon Gevelbekleding
    • Keralit
    Icon Dakraam
    • Velux
    Icon Schuifpuien
    • Deceuninck
    • Schüco
    • Kömmerling
    Icon Zonwering
    • Sunmaster
    • Wilms
    Icon Vouwwanden
    • Solarlux
  • Experience center
  • Over ons
  • Contact
  • Offerte aanvraag
Icon Kozijnen
Kunststof Aluminium
Icon Deuren
Voordeuren Achterdeuren Openslaande deuren
Icon Gevelbekleding
Icon Schuifpuien
Kunststof
Icon Vouwwanden
Icon Raamdecoratie
Horren PreciesPas systemen
Icon Dakkapellen
Icon Zonwering
Rolluiken Screens Knikarmschermen Uitvalschermen
Icon Dakraam
Icon Kozijnen
Deceuninck Kömmerling Schüco Aliplast
Icon Dakkapellen
Jordens Solar
Icon Gevelbekleding
Keralit
Icon Dakraam
Velux
Icon Schuifpuien
Deceuninck Schüco Kömmerling
Icon Zonwering
Sunmaster Wilms
Icon Vouwwanden
Solarlux
Experience center
Over ons
Contact
Vraag brochure aan
Offerte aanvraag

Leverings- en betalingsvoorwaarden

van Jordens Kunststoffen B.V. statutair gevestigd te Dordrecht
Gedeponeerd ter griffie van de arrondissementsrechtbank te Dordrecht op 16 juni 1993 onder nr. 16.346

Artikel 1: Toepasselijkheid – definities 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van ons en op al onze  overeenkomsten van verkoop en opdracht die wij met u sluiten. 
  2. Als (een deel van) een bepaling nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van  deze algemene voorwaarden van toepassing. 
  3. Bij een afwijking tussen deze algemene voorwaarden en een vertaling hiervan, geldt de  Nederlandse tekst. 
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op na- of deelbestellingen, vervolg- of  deelopdrachten. 
  5. Alle bepalingen in deze algemene voorwaarden zijn zowel geschreven voor onze zakelijke kopers en opdrachtgevers als voor consumenten. Wij gebruiken de term “consument”, wanneer een  bepaling een afwijking of aanvulling bevat die alleen geldt voor consumenten. Een “consument” is: een natuurlijke persoon die handelt buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit. Dit betekent dat u  alleen een “consument” bent als u privé zaken doet met ons. 
  6. Verder gebruiken wij in deze algemene voorwaarden de volgende termen: a. aanbod: ieder aanbod van ons, al dan niet in de vorm van een schriftelijke offerte; b. schriftelijk: per brief, per e-mail of iedere andere vorm van communicatie die hiermee gelijk  gesteld kan worden, zoals WhatsApp-berichten; 
  7. documenten: zowel fysieke als digitale documenten, bijvoorbeeld door u of ons te maken of  te verstrekken berekeningen, ontwerpen, (bouw)tekeningen e.d.; 
  8. informatie: zowel genoemde documenten als overige (mondelinge) gegevens; e. zaken: onze producten op het gebied van (onder meer) kunststof en aluminium kozijnen,  schuifpuien, dakkappelen en dakramen, deuren etc. Dit betreft uit ons assortiment te leveren  zaken, zaken die wij in opdracht voor u vervaardigen of aanpassen (maatwerk) en de  materialen die bij een opdracht gebruiken en in dit kader aan u leveren; 
  9. opdracht: een opdracht voor het leveren van maatwerk zaken of het verrichten van onze inmeet-, montage-, installatie- of reparatiewerkzaamheden; 
  10. object: uw bestaande kozijnen, deuren, zonwering etc. waaraan wij  

(reparatie-)werkzaamheden verrichten. 

Artikel 2: Aanbod 

  1. Tenzij wij in of bij ons aanbod een geldigheidstermijn vermelden, betreft dit een vrijblijvend  aanbod. Een vrijblijvend aanbod mogen wij uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw  aanvaarding nog herroepen. 
  2. Een samengesteld aanbod verplicht ons niet tot levering van een deel van de aangeboden zaken of prestatie tegen een overeenkomstig deel van de (totale) prijs of vergoeding. 3. Als wij ons aanbod baseren op uw informatie en deze informatie onjuist of onvolledig blijkt te zijn, of naderhand wijzigt, mogen wij de opgegeven prijzen, tarieven en/of termijnen hieraan  aanpassen. 
  3. Ons aanbod en onze prijzen en tarieven gelden niet automatisch voor nabestellingen of nieuwe  opdrachten. 
  4. Aan u getoonde of verstrekte monsters, stalen en modellen, opgaven van kleuren, nuances,  structuren, afmetingen, gewichten, materialen en andere omschrijvingen in brochures, 

promotiemateriaal of op onze website zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden alleen ter  aanduiding. U kunt hieraan geen rechten ontlenen. 

  1. De verstrekte monsters en stalen blijven ons eigendom. Zodra wij dit vragen, retourneert u deze  aan ons. De kosten van retournering zijn voor uw rekening. 
  2. Als wij kosten maken ten behoeve van ons aanbod, mogen wij deze kosten aan u doorberekenen.  Wij informeren u dan op voorhand. 

Artikel 3: Totstandkoming overeenkomst 

  1. De overeenkomst komt tot stand nadat u ons aanbod heeft geaccepteerd, bijvoorbeeld door onze  offerte voor akkoord te ondertekenen of per e-mail uw akkoord te geven op onze offerte. Als uw  acceptatie afwijkt van het aanbod, komt de overeenkomst pas tot stand nadat wij schriftelijk met  de afwijkingen hebben ingestemd. 
  2. Wij zijn pas gebonden aan: 
  3. een bestelling of opdracht zonder daaraan voorafgaand aanbod; 
  4. mondelinge afspraken; 
  5. aanvullingen op of wijzigingen van de algemene voorwaarden of overeenkomst; nadat wij dit schriftelijk aan u hebben bevestigd of zodra wij – zonder uw bezwaar – met de  uitvoering van de bestelling, opdracht of afspraken zijn begonnen. 
  6. Let wel: wij zijn alleen gebonden aan wat wij uitdrukkelijk met u overeenkomen. Dit betekent dat  wij alleen gehouden zijn de werkzaamheden en leveringen te verrichten zoals omschreven in het  door u geaccepteerde aanbod of zoals wij eventueel op een later tijdstip nog nader met u  overeenkomen. In dit kader adviseren wij u ons aanbod altijd goed door te lezen. Heeft u vragen  of twijfelt u of iets al dan niet inbegrepen is in dit aanbod? Neem dan contact met ons op. Dit kan  onjuiste verwachtingen en/of mogelijke teleurstellingen achteraf aan uw zijde voorkomen. 

Artikel 4: Vergoeding – prijzen, tarieven 

  1. Tenzij wij met u voor (een deel van) een opdracht een uurtarief overeenkomen, voeren wij een  opdracht uit tegen een vaste vergoeding (bijvoorbeeld een totaalprijs voor levering inclusief  montage of installatie). 
  2. Als tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat wij de hoeveelheid werk niet goed hebben  ingeschat (bijvoorbeeld als bij het inmeten blijkt dat de door u aangeleverde informatie niet  correct of volledig was), mogen wij deze vaste vergoeding verhogen, mits de inschattingsfout ons  niet te verwijten valt en wij de opdracht in redelijkheid niet kunnen uitvoeren tegen de  overeengekomen vergoeding. 
  3. Bij werkzaamheden op uurtarief, berekenen wij onze vergoeding op basis van de bestede uren tegen het met u overeengekomen of ons gebruikelijke uurtarief. Bij meningsverschillen over de  bestede of in rekening gebrachte uren is onze urenregistratie bindend, behoudens uw  tegenbewijs. 
  4. Bij spoedopdrachten of als wij overeengekomen werkzaamheden op uw verzoek verrichten buiten  onze normale werkdagen, mogen wij aan u een toeslag berekenen. Onze normale werkdagen  zijn: maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van erkende nationale feestdagen) binnen de  voor ons gebruikelijke werktijden. 
  5. Tenzij wij anders vermelden of anders met u overeenkomen, zijn onze in een aanbod, prijs- of  tarieflijst vermelde prijzen en tarieven inclusief BTW, maar exclusief eventuele kosten, zoals  transportkosten, administratiekosten, kosten voor het aanvragen van vergunningen, kosten  verbonden aan een Asbestinventarisatierapport (A.I. rapport), de kosten van een eventuele  asbestsanering en declaraties van ingeschakelde derden. 
  6. Als wij op uw verzoek de te leveren zaken voor u bewerken (bijvoorbeeld inkorten), blijft u de  volledige prijs voor het totale product verschuldigd. De eventueel bij de bewerking overgebleven  restmaterialen kunnen wij namelijk vaak niet meer hergebruiken of als afzonderlijk product  verkopen.
  7. Prijsverlagingen na het sluiten van de overeenkomst door – bijvoorbeeld – kortingsacties geven u  geen recht op een prijsvermindering. 
  8. Als wij na het sluiten van de overeenkomst te maken krijgen met (kost)prijsverhogende  omstandigheden, mogen wij de met u overeengekomen prijzen en tarieven hieraan aanpassen.  (Kost)prijsverhogende omstandigheden zijn in ieder geval wijzigingen in wet- en regelgeving,  overheidsmaatregelen, valutaschommelingen, wijzigingen in de prijzen van benodigde  onderdelen, materialen e.d. of wijzigingen in tarieven van ingeschakelde derden. 
  9. Bent u een consument en betreft het een prijs- of tariefwijziging binnen 3 maanden na het sluiten  van de overeenkomst? Dan mag u de overeenkomst binnen 5 werkdagen na onze melding van de  wijziging ontbinden. Ontbinding geschiedt door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring. 

Artikel 5: Inschakelen van derden 

Wij mogen leveringen en werkzaamheden door derden laten verrichten. 

Artikel 6: Verplichtingen – informatie 

  1. U zorgt ervoor dat: 
  2. u alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde informatie (waaronder rapporten,  bouwtekeningen, vergunningen, ontheffingen, beschikkingen e.d.) tijdig en op de door ons  gewenste wijze aan ons verstrekt; 
  3. u ons vóór aanvang van de werkzaamheden informeert over de ligging van kabels, leidingen  e.d. waarmee wij rekening moeten houden bij onze werkzaamheden; 
  4. wij op de overeengekomen datum en tijd toegang krijgen tot de werklocatie; d. de werklocatie in een zodanige staat is dat wij onze werkzaamheden ongehinderd kunnen  verrichten en voortzetten; 
  5. u de overeengekomen voorbereidende werkzaamheden heeft verricht. Bijvoorbeeld het  demonteren van bestaande zonwering bij levering van nieuwe zonwering of bij plaatsing van  nieuwe kozijnen; 
  6. door u ingeschakelde derden en (andere) op de werklocatie aanwezige personen ons niet  belemmeren of vertraging veroorzaken bij de uitvoering van onze overeenkomst; g. wij tijdig gelegenheid krijgen voor de aanvoer, opslag of afvoer van de te leveren zaken,  onderdelen, materialen en hulpmiddelen; 
  7. wij op de werklocatie kosteloos kunnen beschikken over de door ons gewenste  aansluitmogelijkheden voor elektriciteit (krachtstroom), gas en water. Verloren arbeidsuren als  gevolg van uitval van deze voorzieningen zijn voor uw rekening; 
  8. wij onze gereedschappen e.d. op de werklocatie kunnen opslaan of opbergen zonder dat  beschadiging of diefstal kan plaatsvinden; 
  9. op de werklocatie kosteloos de door ons of onze onderaannemers in redelijkheid gewenste  overige voorzieningen aanwezig zijn. 
  10. U garandeert dat de aan ons verstrekte informatie correct en volledig is en vrijwaart ons voor  aanspraken van derden die voortvloeien uit het onjuist of onvolledig zijn van deze informatie. 3. Wij houden alle informatie die wij bij het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst van of over u  krijgen geheim. Wij geven deze informatie alleen aan derden voor zover dit noodzakelijk is voor  de uitvoering van de overeenkomst. 
  11. Wij verwerken informatie die valt onder de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming)  conform de AVG en onze Privacy- en cookieverklaring zoals gepubliceerd op onze website. Ook  melden wij eventuele inbreuken op de beveiliging van de informatie conform de AVG. 
  12. U bent aansprakelijk voor verlies, diefstal en overige schade aan de gereedschappen e.d. die wij  tijdens de uitvoering van de overeenkomst bij u hebben opgeslagen. Hieronder valt ook schade  door onvolkomenheden, mankementen e.d. op de werklocatie. 
  13. Voldoet u niet (tijdig) aan voornoemde verplichtingen of aan uw overige verplichtingen uit de  overeenkomst of deze algemene voorwaarden? Dan mogen wij de uitvoering van de 

overeenkomst opschorten totdat u wel aan uw verplichtingen heeft voldaan. De kosten en overige  gevolgen die hieruit voortvloeien (bijvoorbeeld schade) zijn voor uw rekening en risico. 7. Als u uw verplichtingen niet nakomt en wij niet direct nakoming verlangen, tast dit ons recht niet  aan om later alsnog nakoming te vragen. 

Artikel 7: Levering – termijnen – voortgang en uitvoering overeenkomst 

  1. Wij spannen ons altijd in de overeengekomen prestatie of zaken tijdig te leveren, maar  overeengekomen termijnen zijn nooit fatale termijnen. Komen wij onze verplichtingen niet (tijdig)  na? Dan moet u ons bij schriftelijke ingebrekestelling nog een redelijke termijn gunnen voor  nakoming. Let wel: u bent altijd zelf verantwoordelijk voor eventuele planningen die u met  derden maakt over – bijvoorbeeld – werkzaamheden die moeten plaatsvinden na afronding van  onze werkzaamheden. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor onze eigen termijnen en planning en  wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade die u lijdt of meerkosten die u moet maken als u  voornoemde werkzaamheden van derden moet opschorten bij een vertraging aan onze zijde. 
  2. Als vertraging ontstaat bij de aanvang, voortgang of afronding van de opdracht of de  overeengekomen levering van zaken doordat: 
  3. wij niet tijdig alle noodzakelijke informatie van u ontvangen; 
  4. wij niet tijdig een overeengekomen (vooruit)betaling van u ontvangen; 
  5. sprake is van overige omstandigheden die voor uw rekening en risico komen; hebben wij recht op een redelijke verlenging van de overeengekomen termijn en op vergoeding  van de hiermee gemoeide kosten en schade, zoals eventuele wachturen. 
  6. Bespoedigen wij de uitvoering van de overeenkomst op uw verzoek? Dan mogen wij de  hiermee gemoeide overwerkuren en overige kosten aan u doorberekenen. 
  7. Wij mogen de overeenkomst in delen uitvoeren en iedere deellevering of -prestatie  afzonderlijk factureren. 
  8. Als wij een overeenkomst in fasen uitvoeren, mogen wij de uitvoering van onderdelen die bij  een volgende fase horen opschorten, totdat u de resultaten van de voorgaande fase heeft  goedgekeurd. De hieruit voortvloeiende kosten en schade zijn voor uw rekening. 
  9. Het risico voor te leveren zaken gaat op u over zodra de zaken ons pand of terrein verlaten of wij  u informeren dat u de zaken kunt afhalen. 
  10. Verzending of transport van de zaken is voor uw rekening en risico. Wij zijn niet aansprakelijk  voor schade die verband houdt met de verzending of het transport. 
  11. Bent u een consument? Dan gaat het risico voor de zaken op u over zodra u of een door u  aangewezen derde de zaken ontvangt. Wijst u zelf een vervoerder aan? Dan gaat het risico  op u over bij ontvangst van de zaken door deze vervoerder. Verzending of transport is voor  uw rekening. 
  12. Bezorgen wij de zaken zelf bij u (bijvoorbeeld omdat wij de zaken ook voor u monteren)? Dan  gaat het risico voor de zaken op u over bij ontvangst van de zaken. Wij kunnen u wel  transportkosten berekenen. 
  13. Wij mogen bestelde zaken en de voor een opdracht aangeschafte materialen, onderdelen e.d.  voor uw rekening en risico opslaan, wanneer wij de zaken niet op de overeengekomen wijze aan  u kunnen leveren of wij de opdracht niet kunnen uitvoeren of afronden en de oorzaak hiervan in  uw risicosfeer ligt. Wij geven u een redelijke termijn waarbinnen u ons de gelegenheid geeft  alsnog te leveren of de opdracht alsnog uit te voeren of af te ronden. 
  14. Blijft u na deze redelijke termijn in gebreke met uw verplichting? Dan bent u per direct in  verzuim. Wij mogen de overeenkomst – door een aan u gerichte schriftelijke verklaring – geheel of  gedeeltelijk ontbinden, de bestelde zaken of de materialen, onderdelen e.d. aan derden verkopen  en al vervaardigde documenten vernietigen zonder dat wij uw eventuele schade, rente en kosten  moeten vergoeden. Ook tast dit ons recht niet aan op vergoeding van onze (opslag-)kosten,  schade en winstderving of ons recht alsnog nakoming van u te vragen. 
  15. Bij de uitvoering van de overeenkomst houden wij rekening met de hiervoor relevante  wettelijke voorschriften, vergunningen en (overige) beschikkingen van overheidswege. De  kosten voor het naleven hiervan zijn voor uw rekening.
  16. Indien aan de orde, wijzen wij u op onvolkomenheden, fouten, gebreken, eventuele  problemen e.d. in of bij de door of namens u: 
  17. verstrekte informatie; 
  18. voorgeschreven of gewenste technieken, werkwijzen e.d.; 
  19. gegeven aanwijzingen; 
  20. ter beschikking gestelde of voorgeschreven materialen, onderdelen e.d.; 

voor zover deze onvolkomenheden, fouten, gebreken, problemen e.d. relevant zijn voor onze  prestatie en wij hiermee bekend zijn of redelijkerwijs kunnen zijn. 

  1. Wij informeren u ook over de gevolgen voor overeengekomen prijzen, tarieven en termijnen: a. bij door u gewenste wijzigingen in een bestelling of opdracht; 
  2. als tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat wij deze – door onvoorziene  omstandigheden – niet op de overeengekomen wijze kunnen uitvoeren. Wij overleggen met u  over een mogelijke gewijzigde uitvoering. Maken voornoemde omstandigheden de uitvoering  onmogelijk? Dan hebben wij in ieder geval recht op volledige vergoeding van de al verrichte  leveringen en werkzaamheden en de door ons gemaakte kosten. 
  3. Wij komen meer- en minderwerk schriftelijk met u overeen. Meerwerk betreft in ieder geval alle op  uw verzoek of noodzakelijkerwijs uit de uitvoering van de overeenkomst voortkomende extra  werkzaamheden en leveringen die niet zijn opgenomen in het aanbod of de opdracht. Wij mogen de  hiermee gemoeide (extra) kosten afzonderlijk bij u in rekening brengen. 
  4. U controleert ieder conceptdocument dat wij aan u voorleggen en geeft zo spoedig mogelijk uw  reactie hierop. Indien nodig, passen wij het concept aan en leggen dit nogmaals ter goedkeuring  aan u voor. Wij kunnen u daarbij vragen hiervoor schriftelijk uw akkoord te geven. U mag de  documenten pas gebruiken na dit akkoord. Als wij goedgekeurde documenten nog moeten  wijzigen, geldt dit als meerwerk en mogen wij de hieruit voortvloeiende meerkosten aan u  doorberekenen. 

Artikel 8: Goedkeuring – oplevering – hersteltermijn 

  1. Wij informeren u wanneer wij de overeengekomen werkzaamheden hebben afgerond. 2. De werkzaamheden zijn conform de overeenkomst opgeleverd, op het moment dat u (de  werking van) de zaken of het object heeft gecontroleerd en de opleverstaat of (werk-)bon  voor goedkeuring heeft getekend. 
  2. U wordt geacht ook uw goedkeuring te hebben gegeven als: 
  3. wij geen opleverstaat of (werk-)bon verstrekken en u niet binnen 5 werkdagen na de in lid 1  bedoelde mededeling klachten uit; 
  4. u de zaken of het object binnen voornoemde termijn al (weer) in gebruik neemt; c. of u onze bijbehorende factuur betaald heeft. 
  5. Schakelt u derden in voor werkzaamheden die van invloed (kunnen) zijn op een behoorlijk  gebruik van de zaken of het object? Dan is dit geen reden voor een latere goedkeuring of een  afkeuring als deze werkzaamheden nog niet zijn verricht of beëindigd bij voltooiing van ons  werk. 
  6. Constateert u binnen een met u overeengekomen hersteltermijn kleine gebreken die wij  eenvoudig kunnen herstellen? Dan zijn ook deze gebreken voor u geen reden voor een latere  goedkeuring of een afkeuring van ons werk, tenzij de gebreken een ingebruikneming van de  zaken of het object belemmeren. Wij herstellen de in de hersteltermijn geconstateerde  gebreken zo spoedig mogelijk. Tenzij wij anders overeenkomen, geldt een hersteltermijn van  30 dagen na oplevering. 
  7. Constateert u na de oplevering of hersteltermijn nog gebreken, onvolkomenheden e.d.? Dan  gelden hiervoor de bepalingen van het klachtartikel. 

Artikel 9: Klachten 

  1. U controleert de geleverde zaken direct na ontvangst en meldt eventuele zichtbare gebreken,  beschadigingen, fouten, defecten, afwijkingen in aantallen, kleuren, uitvoering e.d. op de 

vrachtbrief of begeleidende bon. Bij gebreke van een vrachtbrief of begeleidende bon meldt u  deze klachten binnen 2 werkdagen na ontvangst schriftelijk aan ons. Meldt u deze klachten niet  tijdig? Dan worden de zaken geacht in goede staat door u te zijn ontvangen en conform de  overeenkomst te zijn geleverd. 

  1. Overige klachten over de geleverde zaken meldt u direct na ontdekking – maar uiterlijk binnen de  overeengekomen garantietermijn – schriftelijk aan ons. Alle gevolgen van het niet direct melden  zijn voor uw risico. Tenzij wij anders overeenkomen, geldt een garantietermijn van 2 jaar na  levering. 
  2. Klachten over opdrachten die zich voordoen na de oplevering of hersteltermijn meldt u ook direct  na ontdekking – maar uiterlijk binnen de hiervoor overeengekomen termijn – schriftelijk aan ons.  Alle gevolgen van het niet direct melden zijn voor uw risico. Komen wij geen termijn overeen?  Dan geldt een termijn van 3 maanden na de oplevering of hersteltermijn. 
  3. Meldt u een klacht niet tijdig? Dan kunt u geen beroep doen op een overeengekomen garantie. 5. Klachten schorten uw betalingsverplichting niet op. 
  4. Het vorige lid geldt niet voor consumenten. 
  5. U stelt ons in staat de klacht te onderzoeken en geeft ons alle hiervoor relevante informatie,  bijvoorbeeld foto’s van de door u geconstateerde feiten. Is voor het onderzoek retourzending  noodzakelijk of moeten wij de klacht ter plaatse onderzoeken? Dan is dit voor uw rekening, tenzij  uw klacht achteraf gegrond blijkt te zijn. U draagt altijd het verzend- of transportrisico. 
  6. Retourzending vindt altijd in overleg plaats, op een door ons te bepalen wijze en – indien mogelijk  – in de originele verpakking of emballage. 
  7. Geen klachten zijn mogelijk over: 
  8. onvolkomenheden in – of eigenschappen van – zaken, die inherent zijn aan de aard van de  materialen of grondstoffen waaruit de zaken vervaardigd zijn. Hetzelfde geldt voor  onvolkomenheden die zich hierdoor voordoen bij werkzaamheden met/aan deze zaken; b. verkleuringen en geringe onderlinge kleurafwijkingen; 
  9. zaken die voldoen aan de binnen onze branche geldende beoordelingsnormen. Bijvoorbeeld  bij in de branche geaccepteerde kleine – al dan niet onderlinge – afwijkingen wat betreft  opgegeven kleuren, nuances, structuren, gewichten, afmetingen e.d.; 
  10. zaken die na ontvangst door u zijn aangepast of be- of verwerkt. 

Artikel 10: Garanties 

  1. Wij voeren de overeengekomen opdrachten en leveringen naar behoren en conform de in onze  branche geldende normen uit, maar geven geen verdere garantie dan wij uitdrukkelijk met u  overeenkomen. 
  2. Wij staan gedurende de garantietermijn in voor de gebruikelijke kwaliteit en deugdelijkheid van  het (op)geleverde. 
  3. Tenzij wij anders overeenkomen: 
  4. geldt voor door ons geleverde en geplaatste ramen, deuren, dakkapellen en schuifpuien een  garantietermijn van 10 jaar na levering voor fabricage- en constructiefouten; 
  5. geldt voor door ons geleverde en gemonteerde zonweringen een garantietermijn van 5 jaar  na levering voor fabricage- en constructiefouten; 
  6. geldt voor alle overige door ons geleverde en geplaatste zaken een termijn van 2 jaar na  levering voor fabricage- en constructiefouten. 
  7. Wij repareren wij technische aspecten/gebreken die onder onze garantie vallen en zich voordoen  binnen de garantietermijn binnen die garantie, mits deze aspecten/gebreken niet te wijten zijn  aan uw handelen of nalaten. In dit laatste geval zijn de reparatiekosten voor uw rekening. Tenzij  wij anders overeenkomen, valt cosmetische schade aan de geleverde zaken niet onder onze  garantie. Dit betreft vaak gebruiksschade die wij niet kunnen voorkomen. 
  8. Het kan noodzakelijk zijn om – bijvoorbeeld – aanwezige zonwering te demonteren, zodat wij uw  nieuwe zonwering, uw nieuwe kozijnen e.d. voor u kunnen plaatsen. Tenzij wij anders  overeenkomen, zorgt u zelf dat deze voorbereidende werkzaamheden tijdig zijn uitgevoerd. Als  wij op uw verzoek aanwezige producten demonteren en eventueel weer opnieuw monteren, 

geven wij geen garantie op deze werkzaamheden. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor schade die  hierbij kan ontstaan (al dan niet als gevolg van een al in het desbetreffende product aanwezig  gebrek). Bijvoorbeeld een boutje in de aanwezige zonwering die bij de werkzaamheden afbreekt. 

  1. Bij het gebruik van voor een opdracht benodigde onderdelen, materialen e.d. baseren wij ons op  informatie van de fabrikant of onze leverancier over de eigenschappen hiervan. Geeft de fabrikant of leverancier voor deze onderdelen of materialen of voor de geleverde zaken een garantie? Dan  geldt deze garantie op dezelfde wijze tussen ons. Wij informeren u hierover. Onze garantie gaat  dan in ieder geval nooit verder dan deze garantie van de fabrikant of leverancier. 
  2. Wilt u de bestelde zaken gebruiken voor een ander doel dan het gebruikelijke doel, of gebruiken  of (laten) monteren of installeren op een andere wijze dan de gebruikelijke wijze? Dan  garanderen wij alleen dat de zaken hiervoor geschikt zijn als wij dat schriftelijk aan u bevestigen. 
  3. U kunt geen beroep doen op de garantie zolang u de voor de zaken of werkzaamheden  overeengekomen prijs of vergoeding nog niet heeft voldaan. 
  4. Het vorige lid geldt niet voor consumenten. 
  5. Beroept u zich terecht op een overeengekomen garantie? Dan hebben wij de keuze uit kosteloos  herstel of kosteloze vervanging van de zaken, het alsnog – kosteloos en op de juiste wijze – uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden dan wel een terugbetaling van of korting op  de overeengekomen prijs of vergoeding. Als sprake is van bijkomende schade, gelden hiervoor de  bepalingen van het aansprakelijkheidsartikel. 
  6. Bent u een consument? Dan mag u altijd kiezen voor kosteloos herstel of kosteloze vervanging  van de zaken of het alsnog – kosteloos en op de juiste wijze – uitvoeren van de werkzaamheden,  tenzij dit in redelijkheid niet van ons kan worden gevraagd. In dit laatste geval mag u de  overeenkomst – door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring – ontbinden of een korting op  de overeengekomen prijs of vergoeding vragen. 

Artikel 11: Aansprakelijkheid 

  1. Buiten de uitdrukkelijk met u overeengekomen of door ons gegeven garanties en gegarandeerde  resultaten of kwaliteitseisen aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid. 
  2. Wij zijn alleen aansprakelijk voor directe schade. Iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade,  zoals bedrijfsschade, winstderving en geleden verlies, vertragingsschade, personen- of  letselschade is uitdrukkelijk uitgesloten. 
  3. U neemt alle noodzakelijke maatregelen om de schade te voorkomen of beperken. 4. Als wij aansprakelijk zijn, is onze schadevergoedingsplicht altijd beperkt tot maximaal het bedrag  dat onze verzekeraar in het voorkomende geval uitkeert. Komt het niet tot een uitkering of valt de  schade niet onder een door ons gesloten verzekering? Dan is onze schadevergoedingsplicht  beperkt tot maximaal het factuurbedrag voor de geleverde zaken en/of de verrichte  werkzaamheden. 
  4. Al uw aanspraken op een vergoeding van geleden schade verjaren in ieder geval 6 maanden  nadat u bekend bent met – of had kunnen zijn met – de door u geleden schade en ons dus  hiervoor had kunnen aanspreken. 
  5. In afwijking van het vorige lid geldt voor consumenten een termijn van 1 jaar. 7. Als wij onze leveringen of werkzaamheden verrichten aan de hand van door of namens u  verstrekte informatie – zoals door u zelf uitgevoerde berekeningen, metingen e.d. -, zijn wij niet  verantwoordelijk voor de inhoud, juistheid en volledigheid van deze informatie noch voor  eventuele schade die hieruit voortvloeit. Ook kunnen wij alsdan onze garantie beperken of  uitsluiten. 
  6. Stelt u materialen of onderdelen voor verwerking beschikbaar? Dan zijn wij verantwoordelijk voor  een correcte verwerking, maar niet voor de deugdelijkheid van deze materialen of onderdelen noch voor het effect dat deze materialen of onderdelen op het eindresultaat hebben. 
  7. Wij zijn nooit aansprakelijk voor (schade ontstaan door of klachten die voortkomen uit)  werkzaamheden of leveringen die u of een derde namens u heeft uitgevoerd, bijvoorbeeld  montage- of installatiewerkzaamheden die u zelf heeft uitgevoerd.
  8. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan (delen van) het pand waarin of waaraan wij onze  werkzaamheden verrichten als deze schade ontstaat door – of een gevolg is van – de slechte staat  van het pand, aanwezige gebreken in het pand, (problemen bij) de constructie van het pand e.d.  Dit is alleen anders als wij deze staat, gebreken, (problemen bij) de constructie e.d. voor aanvang  van onze werkzaamheden kenden of in alle redelijkheid konden kennen en wij hiervoor geen  voorbehoud hebben gemaakt. 
  9. Wij gaan altijd zorgvuldig en voorzichtig te werk, maar wij kunnen desondanks niet altijd  voorkomen dat (cosmetische) schade ontstaat aan uw eigendommen. Bijvoorbeeld: bij het  plaatsen van zonwering op uw bestaande kozijnen kunnen door de wijze waarop deze zonwering  bevestigd moet worden krasjes ontstaan aan uw kozijnen. Dit is dan veelal inherent aan (de wijze  van bevestiging van) het desbetreffende product. Wij zijn dan ook in alle redelijkheid niet  aansprakelijk voor dergelijke schade. 
  10. Wij zijn niet aansprakelijk – en u kunt geen beroep doen op de toepasselijke garantie – als de  schade ontstaat door: 
  11. uw ondeskundig gebruik, gebruik in strijd met het doel van het (op)geleverde of gebruik in  strijd met de door of namens ons verstrekte instructies, adviezen, (gebruiks-)aanwijzingen,  onderhoudsvoorschriften, handleidingen e.d.; 
  12. uw ondeskundige of onzorgvuldige bewaring (opslag) van de zaken; 
  13. ondeskundig of onvoldoende onderhoud van de geleverde zaken of een ondeskundige of  onjuiste montage of installatie door u of door een – door u ingeschakelde – derde; d. aantasting van de zaken door van buiten komende invloeden anders dan invloeden  waartegen de zaken normaliter bestand zouden moeten zijn, zoals brand, blikseminslag, (het  gewicht van) zware sneeuwval bij buiten zonwering e.d.; 
  14. gebruikelijke slijtage of corrosie; 
  15. fouten, onvolledigheden, gebreken e.d. in de door of namens u aan ons verstrekte of  voorgeschreven informatie (zoals in uw eigen berekeningen), materialen of onderdelen; g. uw aanwijzingen of instructies; 
  16. of als gevolg van een keuze van u die afwijkt van ons advies of wat gebruikelijk is; i. of doordat u – of een derde namens u – (reparatie-)werkzaamheden, wijzigingen of  bewerkingen aan het (op)geleverde heeft uitgevoerd. 
  17. Wij zijn ook niet aansprakelijk – en u kunt geen beroep doen op de toepasselijke garantie – als u  ons niet altijd eerst de kans geeft om binnen een redelijke termijn uw klacht op te lossen, voordat  u een derde inschakelt of (bijvoorbeeld) zelf herstel- of reparatiewerkzaamheden verricht. 
  18. In deze – in de leden 12 en 13 genoemde – situaties bent u volledig aansprakelijk voor de hieruit  voortvloeiende schade en vrijwaart u ons voor aanspraken van derden. 
  19. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te  wijten is aan onze opzet of bewuste roekeloosheid of als de beperkingen in strijd zijn met  dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen. Alleen in deze gevallen vrijwaren wij u voor  aanspraken van derden. 

Artikel 12: Betaling 

  1. Wij mogen altijd een (gedeeltelijke) vooruitbetaling of andere zekerheid voor betaling aan u  vragen. 
  2. Tenzij wij anders overeenkomen, hanteren wij de volgende betaaltermijnen: a. 10% van de overeengekomen (totale) prijs/vergoeding direct na opdrachtverstrekking; b. 25% van de overeengekomen (totale) prijs/vergoeding bij het inmeten; 
  3. 60% van de overeengekomen (totale) prijs/vergoeding voor aanvang van onze  werkzaamheden; 
  4. de resterende 5% van de overeengekomen (totale) prijs/vergoeding na oplevering. 3. Tenzij sprake is van een betaling in termijnen als bedoeld in lid 2 en daarbij op de (deel)factuur  een andere uiterste betaaldatum vermeld wordt, betaalt u binnen een vervaltermijn van 14 dagen  na de factuurdatum. De juistheid van de factuur staat vast als u niet binnen deze betaaltermijn  bezwaar maakt.
  5. Heeft u niet (volledig) betaald binnen de betaaltermijn? Dan bent u aan ons de actuele wettelijke  handelsrente (conform artikel 6:119a van het Burgerlijk Wetboek) verschuldigd. 5. Bij consumenten berekenen wij de actuele wettelijke rente voor consumenten (conform artikel  6:119 van het Burgerlijk Wetboek). 
  6. Als uw betaling na aanmaning alsnog uitblijft, mogen wij u bovendien buitengerechtelijke  incassokosten in rekening brengen ter hoogte van 15% van het factuurbedrag met een minimum  van € 40,00. 
  7. Aan consumenten geven wij bij aanmaning minimaal een termijn van 14 dagen na ontvangst van  deze aanmaning om alsnog te betalen. Blijft betaling opnieuw uit, dan zijn de buitengerechtelijke  incassokosten voor de consument: 
  8. 15% van het bedrag van de hoofdsom over de eerste € 2.500,00 van de vordering (met een  minimum van € 40,00); 
  9. 10% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 2.500,00 van de vordering; c. 5% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 5.000,00 van de vordering; d. 1% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 190.000,00 van de vordering; e. 0,5% van het meerdere van de hoofdsom. 

Dit alles met een absoluut maximum van € 6.775,00. 

  1. Voor de berekening van de buitengerechtelijke incassokosten mogen wij de hoofdsom van de  vordering na verloop van 1 jaar verhogen met de in dat jaar opgebouwde vertragingsrente. 9. Blijft uw betaling uit? Dan mogen wij de overeenkomst – door een aan u gerichte schriftelijke  verklaring – ontbinden of onze verplichtingen uit de overeenkomst opschorten, totdat u alsnog  betaalt of ons hiervoor een deugdelijke zekerheid geeft. Wij hebben dit opschortingsrecht al  voordat u in verzuim bent met uw betaling, als wij dan al gegronde redenen hebben om aan uw  kredietwaardigheid te twijfelen. 
  2. Ontvangen betalingen brengen wij eerst in mindering op alle verschuldigde rente en kosten en  hierna op de opeisbare facturen die het langst openstaan, tenzij u bij de betaling schriftelijk meldt  dat deze betrekking heeft op een latere factuur. 
  3. U mag onze vorderingen niet verrekenen met tegenvorderingen die u op ons meent te hebben.  Dit geldt ook indien u (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of in staat van faillissement  wordt verklaard. 
  4. Het vorige lid geldt niet voor consumenten. 

Artikel 13: Eigendomsvoorbehoud 

  1. Alle zaken die wij aan u leveren, blijven ons eigendom totdat u aan al uw betalingsverplichtingen  heeft voldaan. 
  2. Deze betalingsverplichtingen betreffen niet alleen de koopprijs van de zaken, maar ook onze  vorderingen: 
  3. voor verrichte werkzaamheden die met de levering verband houden; 
  4. wegens een toerekenbare tekortkoming van u, zoals een schadevergoeding,  buitengerechtelijke incassokosten, rente en eventuele boetes. 
  5. Als wij identieke, niet-individualiseerbare zaken aan u leveren (bijvoorbeeld meerdere partijen van  hetzelfde product) wordt steeds de partij zaken die hoort bij de oudste factuur of facturen geacht  als eerste door u te zijn verkocht of gebruikt. Dit betekent dat het eigendomsvoorbehoud in ieder  geval altijd rust op alle geleverde zaken die nog (ongebruikt) in uw voorraad of pand, of op uw  terrein, aanwezig zijn op het moment dat wij een beroep doen op ons eigendomsvoorbehoud. 
  6. U mag zaken waarop een eigendomsvoorbehoud rust niet verpanden of in de feitelijke macht van  een financier brengen. 
  7. U informeert ons direct, als derden stellen dat zij eigendoms- of andere rechten hebben op de  zaken. 
  8. Zolang u over de zaken beschikt, bewaart u deze zorgvuldig en als ons identificeerbaar eigendom. 7. U zorgt voor een zodanige bedrijfs- of inboedelverzekering, dat de onder eigendomsvoorbehoud  geleverde zaken zijn meeverzekerd. U geeft ons op ons verzoek inzage in de verzekeringspolis en  bijbehorende premiebetalingsbewijzen.
  9. Handelt u in strijd met dit artikel of doen wij om een andere reden een beroep op ons  eigendomsvoorbehoud? Dan mogen wij of onze werknemers uw terrein betreden en de zaken  terugnemen. Dit tast onze rechten op het – door een aan u gerichte schriftelijke verklaring – ontbinden van de overeenkomst of een vergoeding van onze schade, gederfde winst en rente niet  aan. 

Artikel 14: Intellectuele eigendomsrechten 

  1. Tenzij wij anders overeenkomen, zijn wij de rechthebbende van alle intellectuele  eigendomsrechten die rusten op of voortkomen uit de door ons geleverde of vervaardigde  zaken en documenten. Alleen wij mogen deze rechten uitoefenen. 
  2. Dit betekent – onder meer -, dat u de door ons geleverde en/of vervaardigde: a. documenten (waaronder onze offertes) niet mag gebruiken buiten de context van de  overeenkomst, niet mag vermenigvuldigen, niet mag gebruiken voor het ontvangen van  prijsopgaven van derden en ook anderszins niet aan derden mag geven en derden hierin  geen inzage mag geven; 
  3. zaken of onderdelen hiervan niet mag namaken, wijzigen, reproduceren e.d.; zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. 
  4. Verstrekt u documenten of bestanden aan ons? Dan garandeert u dat deze documenten of  bestanden geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden. U bent  aansprakelijk voor schade die wij door dergelijke inbreuken lijden en vrijwaart ons voor  aanspraken van deze derden. 

Artikel 15: Faillissement – beschikkingsonbevoegdheid e.d. 

  1. Wij mogen de overeenkomst – door een aan u gerichte schriftelijke verklaring – ontbinden  wanneer u: 
  2. in staat van faillissement wordt verklaard of hiervoor een aanvraag is gedaan; b. (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt; 
  3. door executoriale beslaglegging wordt getroffen; 
  4. onder curatele of onder bewind wordt gesteld; 
  5. op andere wijze de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot  (delen van) uw vermogen verliest. 
  6. U informeert de curator of bewindvoerder altijd over de (inhoud van de) overeenkomst en  deze algemene voorwaarden. 

Artikel 16: Overmacht 

  1. Als wij jegens u tekortschieten in het nakomen van onze contractuele verplichtingen, kan ons dit  niet worden toegerekend als sprake is van overmacht. 
  2. In de volgende omstandigheden is in ieder geval sprake van overmacht aan onze zijde: a. oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, overheidsmaatregelen  of dreiging van deze of vergelijkbare omstandigheden; 
  3. verstoring van de bij het aangaan van de overeenkomst bestaande  

valutaverhoudingen; 

  1. bedrijfsstoringen door brand, inbraak, sabotage, uitval van elektriciteit, internet- of  telefoonverbindingen, cybercriminaliteit, stakingen, (maatregelen in verband met)  epidemie of pandemie, natuurverschijnselen, (natuur)rampen e.d.; 
  2. door weersomstandigheden, wegblokkades, ongeval, import- en export  

belemmerende maatregelen, een (tijdelijk) gebrek aan de benodigde materialen,  onderdelen e.d. ontstane transportmoeilijkheden en (op)leveringsproblemen; e. vertragingen en (op)leveringsproblemen door ziekte en/of overlijden van  medewerkers waarbij wij in redelijkheid niet tijdig voor adequate vervanging kunnen  zorgen.

  1. Bij overmacht mogen wij de overeenkomst – door een aan u gerichte schriftelijke verklaring – ontbinden of onze leveringen en werkzaamheden aanpassen of voor een redelijke termijn  opschorten. Wij hoeven dan geen schadevergoeding aan u te betalen. 
  2. Treedt de overmachtssituatie in nadat wij de overeenkomst al gedeeltelijk hebben uitgevoerd?  Dan hebben wij wel recht op vergoeding van al uitgevoerde leveringen en werkzaamheden. 

Artikel 17: Annulering – opschorting 

  1. Als u de overeenkomst voorafgaand aan of tijdens de uitvoering annuleert, mogen wij aan u  een gefixeerde schadevergoeding berekenen voor: 
  2. alle gemaakte kosten (zoals al ingekochte onderdelen en materialen); 
  3. onze door de annulering geleden schade inclusief de gederfde winst. 

Afhankelijk van al verrichte leveringen en werkzaamheden en gemaakte kosten is deze  schadevergoeding 20 tot 100% van de overeengekomen prijs of vergoeding. 

  1. Als u een geplande afspraak minder dan 24 uur van tevoren afzegt of verzet, of niet aanwezig  bent op het afgesproken tijdstip, mogen wij de daarvoor gereserveerde tijd bij u in rekening  brengen. 
  2. U vrijwaart ons voor aanspraken van derden die uit de annulering voortvloeien. 4. Wij mogen de verschuldigde schadevergoeding verrekenen met alle door u betaalde bedragen  en uw eventuele tegenvorderingen. 
  3. Vraagt u ons de uitvoering van de overeenkomst op te schorten? Dan mogen wij de  vergoeding voor alle verrichte leveringen en werkzaamheden per direct opeisen en bij u in  rekening brengen. Dit geldt ook voor gemaakte kosten, kosten voortvloeiend uit de  opschorting en uren die wij of door ons ingeschakelde derden op dat moment al hebben  gereserveerd voor de opschortingsperiode. 
  4. Kosten die wij maken voor het hervatten van de levering(en) of de werkzaamheden zijn ook  voor uw rekening. Kunnen wij de uitvoering van de overeenkomst na de opschorting niet  hervatten? Dan mogen wij de overeenkomst – door een aan u gerichte schriftelijke verklaring  – ontbinden. 

Artikel 18: Toepasselijk recht – bevoegde rechter 

  1. Op onze overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) sluiten wij uit. 
  3. Wij leggen geschillen voor aan de rechter die bevoegd is in onze vestigingsplaats. Daarnaast  behouden wij ook altijd het recht het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in uw  vestigings- of woonplaats. 
  4. Als consument mag u altijd kiezen voor de wettelijk bevoegde rechter, ook als wij voor een  andere rechter kiezen. U informeert ons dan binnen een maand na ontvangst van dagvaarding  over uw keuze. 
  5. Als u gevestigd of woonachtig bent buiten Nederland, mogen wij het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter in het land of de staat waar u gevestigd bent of woont.
Zekerheid
Kwaliteit
Betrouwbaar

Home » Voorwaarden

Jordens Kunststoffen bestaat al sinds 1983, al ruim 40 jaar! Daardoor zijn we nu gegroeid tot betrouwbare en erkende onderneming in de kunststof oplossingen voor bij u thuis.

Pagina's
  • Assortiment
  • Over ons
  • Experience-center
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Adviseur
  • FAQ
  • Contact
  • Service aanvraag
  • Service portaal
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag
09.00 - 17.00 uur
Zaterdag
10.00 - 17.00 uur
Contact
Antoni van Leeuwenhoekstraat 2-4
3331 ET Zwijndrecht
T: +31 786 198 177
E: info@jordens.nl
Facebook Instagram LinkedIn YouTube
© Jordens 2025 | Website made by Elevate Digital
Privacy | Voorwaarden